• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81788
+
-

کمبودهای آتش‌نشانی  در یاسوج

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی یاسوج گفت: در صورتی که روزانه 700 تماس به آتش‌نشانی یاسوج داشته باشیم، معادل 72 درصد از این تماس‌ها مزاحم تلفنی است. به گزارش ایسنا، «محمد رستمی» ضمن تبریک هفتم مهرماه، روز آتش‌نشانی و ایمنی، افزود: برخی از خودروهای آتش‌نشانی یاسوج بیش از 30 سال عمر دارند. وی اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل آتش‌نشانی یاسوج نداشتن خودرو نردبان‌دار برای ساختمان‌های بلند است و با وجود پیگیری‌های مکرر طی یکی- دو سال اخیر، هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. این خودرو 2 سال پیش، 3 میلیارد تومان بود که هم‌اکنون به 20 میلیارد تومان رسیده است. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی یاسوج خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش ساختمان‌های بلندمرتبه در شهر یاسوج نیاز فوری این شهر به خودرو نردبان‌دار است.

رستمی تصریح کرد: در صورتی که روزانه 700 تماس به آتش‌نشانی یاسوج داشته باشیم، حدود 500 مورد از این تعداد معادل 72 درصد مزاحم تلفنی است. البته با توجه به فرهنگ‌سازی‌های صورت‌گرفته از طریق رسانه‌ها این تعداد نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است. وی ادامه داد: طی 6 ‌ماه امسال آتش‌نشانی یاسوج 867 مورد عملیات امداد و نجات و اطفای حریق داشته‌ایم که بیشترین عملیات‌ها به ترتیب مربوط به ماه‌های تیر و شهریور است. حدود 400 مورد از این تعداد عملیات خارج از محدوده شهر و بیشتر مربوط به مزارع، باغ‌ها و منابع طبیعی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی یاسوج عنوان کرد: آتش‌نشانان یاسوج طی 6 ماه امسال در عملیات‌های مختلف از جمله سقوط از ارتفاع، گرفتار شدن در چاه و تصادفات جاده‌ای جان 45 نفر را نجات داده‌اند. رستمی بیان کرد: برای شناسایی اماکن و مراکز تجاری پرخطر در یاسوج یک نفر از پرسنل آتش‌نشانی در شهرداری مستقر است و بدون رعایت شاخص‌های ایمنی این مراکز پایان کار به آنها داده نمی‌شود. وی تاکید کرد: هم‌اکنون بیشتر خطر و مشکل را در جمعه‌بازار داریم که مجبور شدیم 24ساعته یک دستگاه خودرو را جلو این بازار مستقر کنیم. باید فکر اساسی در این خصوص شود، چون در صورت هر گونه حادثه‌ و اتفاقی هیچ راه دسترسی برای امدادرسانی ندارد. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی یاسوج در پاسخ به این سوال که آیا با کمبود نیرو مواجه هستید اظهارکرد: امسال 13 نیروی آتش‌نشان جدید در آتش‌نشانی یاسوج جذب و به‌کارگیری می‌شود که از این تعداد 11 نفر آقا و 2 نفر خانم هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید